Дитина з порушеннями сенсорної інтеграції може здаватися незграбним. Такі діти можуть зазнавати труднощів у спілкуванні, в спільних іграх, а також складності з концентрацією уваги., і, як наслідок, проблеми з навчанням.
Ознаки порушення сенсорної інтеграції можуть проявлятися в такий спосіб:
- Порушення обробки слухової інформації (боязнь або непереносимість гучних звуків, певних тембрів, уникнення, ігнорування).
- Порушення зорової системи (перевагу напівтемряви, темряви, уникнення яскравих кольорів, світла, прямого зорового контакту).
- Порушення тактильного сприйняття (уникнення певних матеріалів і текстур, дотиків, боязнь забруднитися, іноді зниження больової і температурної чутливості).
- Моторні, вестибулярні дисфункції (порушення координації, відчуття нестійкості).
Всі ці ознаки в тій чи іншій мірі проявляються у дітей з розладами аутистичного спектру. Стрес, викликаний сенсорної дисфункцією, часто призводить до проблемного поведінки і афектів – надмірною емоційних реакцій (різкі капризи, плач, частий сміх, істерики).
Одним з методів терапії при порушення сенсорної інтеграції є мозочкової стимуляції. Дослідження в області нейропластичності сформували уявлення про те, що фізична активність, як зовнішній вплив, «може змінювати мозок». Таким чином, послідовне виконання вправ на баланс може привести до поліпшення когнітивних і фізичних здібностей.
Програма мозочка стимуляції – система фізичних вправ, спрямованих на вдосконалення функцій самого мозочка і структур мозку, які беруть активну участь у формуванні мови і поведінки дитини. Оригінальні та різноманітні вправи різного рівня складності і спрямованості, представлені в програмі, допомагають поетапно формувати і розвивати різні навички. В ході занять розвивається межполушарная інтеграція, що сприяє розвитку пластичності мозку і дає можливість компенсації функціональних або органічних недоліків.
В основу програми мозочка стимуляції покладені вправи на балансування дошці доктора Беглоу (Dr.Frank Beglau). Для виконання вправ різного рівня складності використовуються м’яч-маятник, стенд з мішенями і інші допоміжні матеріали.
Застосування методу мозочка стимуляції впливає на:
- сприйняття усній, письмовій мови;
- всі види пам’яті;
- координацію рухів і спортивні навички.
В яких випадках корисні заняття по методу мозочка стимуляції:
- РАС, СДУГ
- специфічні труднощі в навчанні (ЗРР, дислексія, дисграфія)
- затримка психо-моторного розвитку
- ДЦП.
Тривалість курсу залежить від ступеня формування необхідного досвіду. Тривалість одного заняття за програмою «Мозжечковая стимуляція» становить 30 хвилин,
Завдання підбираються з урахуванням труднощів дитини. Використовується комплексний підхід.