Нейрокорекція – це програма рухових та інтелектуальних вправ: рухові вправи в положенні лежачи і сидячи, активні ігри, заняття за столом. Завдання поступово ускладняються в ході занять.
Нейрокорекція буде дуже корисна дітям з такими діагнозами як:
- різні види дисонтогенезу;
- ранній дитячий аутизм;
- затримка психічного розвитку різних типів;
- загальне порушення розвитку, алалії, дисартрії, дисграфіі, дислексії, СДУГ(синдром гіперактивності з дифіцитом уваги).
В тому числі, нейрокоррекція допомагає дітям, що зазнають труднощі, не тільки в навчанні в силу психологічних причин (невротичних розладів, психосоматичних розладів, особливостей особистості), а й при загальному фізичному недорозвиненні, можливо при шкільної дезадаптації і стресових розладах.
Мета для цих занять – відновити порушені зв’язки нервової системи. Нейропсихолог підбирає для дитини сенсорні, рухові, дихальні та інші вправи, щоб задіяти відповідні рецептори і відділи мозку. Найкраще, і це об’єктивно, нейропсихолог може допомогти дітям від 3 до 10 років. Після 10-11 років ефект буде пов’язаний перш за все з компенсацією, а не з принциповим подоланням труднощів.
З чим працює нейропсихолог:
- труднощі навчання навичкам читання, письма, рахунку;
- труднощі зі осередком і перемиканням уваги;
- порушення пам’яті порушення мови, рухові порушення, як в дрібній, так і у великій моториці;
- низький психофізіологічний ресурс і підвищена стомлюваність;
- труднощі контролю за поведінкою: імпульсивність, необдуманість дій або, навпаки, інертність і повільність.
Нейропсихологічна діагностика і корекція будуть корисні:
- якщо спостерігалася патологія в пологах або протягом вагітності;
- дитина народилася недоношеною;
- отримав травму під час пологів або в ранньому віці;
- має затримку моторного розвитку;
- має затримку або інші порушення мовного розвитку;
- має затримку психічного розвитку;
- страждає на енурез, тиками, заїканням, нав’язливими страхами;
- демонструє труднощі в засвоєнні навичок рахунку, письма, читання (плутає букви при читанні і на листі, пише дзеркально, робить безліч орфографічних помилок, погано розуміє умови математичних і логічних завдань, допускає багато арифметичних помилок);
- якщо дитина незграбний, невпевнений в рухах, якщо дитині важко себе зайняти, він імпульсивний, гіперактивна, зазнає труднощів у спілкуванні з однолітками і дорослими;
- дитина пише, малює лівою рукою.