Дитина не може запам’ятати прийменники

Дитина не може запам’ятати прийменники. Чому?
Основні помилки у навчанні:

  • Дитині показують картки з прийменниками кілька разів, вона слухняно повторює за дорослим, але потім сама повторити чи використовувати у мові неспроможна.
  • Вводять відразу кілька приводів і чекають, що дитина запам’ятає їх.
  • Поспішають вводити новий привід, не переконавшись, що дитина запам’ятала і зрозуміла попередне.
  • Пару разів показали в побутовій ситуації, що ложка лежить на столі і зупинилися.

Розберемо основні засади у навчанні, щоб запам’ятати прийменники. Є два види:

  1. Прості – в, на, під, над, навколо, перед, за і т. д.
  2. Складні – з-за, з-під та ін.

Починаємо вивчення з простих прикладів, потім переходимо до складних.

Найголовніше правило – вчимо ОДИН прийменник, в одному значенні, наприклад “НА коробку”. Потім додаємо інші значення: “НА будинок”, “НА банку”, “НА стілець” тощо.

Обов’язково значна кількість повторень. У класичній логопедії пишуть про 60: тобто граючи, треба створити ситуацію, в якій дитина повторить приклад близько 60 разів. Звичайно, кожен має свою швидкість запам’ятовування, але краще орієнтуватися на більшу кількість.

Тільки після закріплення одного прийменника, ми так само вводимо наступний і тільки потім проводимо диференціацію.

Порядок прийменників можете визначати самі, ми ж зазвичай починаємо з “ПІД”, потім “НАД”, “В”, “ЗА”, “Перед”.

По-друге, ми не починаємо вивчення приводів на картинках! Тільки у грі із реальними предметами. Як говорить китайське прислів’я: “Скажи – і я забуду, покажи – і я запам’ятаю, дай помацати – і я зрозумію”. До дітей це відноситься насамперед.

Щоб запам’ятати прийменники використовуйте підказки. Ми використовуємо піктограми, іноді супроводжуємо жестовими підказками. Кожному прикладу – своя піктограма та свій жест. Це полегшить дитині їхнє розуміння та розрізнення.

Зверніть увагу: вміння чути, розуміти прийменники як відносини між предметами та вміння промовляти прийменники, використовувати їх у мові – 2 різні навички, важливо відпрацювати їх обидві!
Не пропускаємо етапи, закріплюємо кожен прийменник з усіх боків, не поспішаємо, поки не переконаємося, що дитина і називає, і розуміє її в мові.