Саме через гру можна знайти підхід до дитини. Сенсорні ігри з водою для дітей з аутизмом створюють позитивний емоційний настрій, сприяють розвитку комунікативних навичок, пізнання навколишнього світу. Ігри з водою, бризкання, переливання їм дуже подобаються. Вони можна грати як під час купання, так й у інший час. Вода сприяє емоційній розрядці, надає заспокійливу дію на дитини.
Під час ігор із водою дитина:
- Отримує нові сенсорні знання.
- Встановлює емоційний контакт із батьком, педагогом.
- Переживає позитивні, приємні емоції.
- Покращує дрібну моторику.
Існують різні види ігор із водою. Пробуючи грати по черзі в кожну з них, обов’язково знайдеться та, що буде цікавою для дитини.
Важливо! Під час ігор необхідно коментувати свої дії, описувати процес словами, казати те, що робите. Обов’язково хвалити дитину, заохочувати і допомагати справлятися з труднощами, що виникають у неї.
Сенсорні ігри з водою для дітей з аутизмом
Переливання води. Для цієї гри необхідно взяти кілька різних ємностей – склянки, миски, пластикові пляшки різних розмірів. Їх можна наповнювати водою, переливати з однієї ємності до іншої.
Бризкання. Цю гру рекомендується проводити на вулиці у літній період. Можна використовувати водяні пістолети, шланги для поливу, різні бризкалки.
Камінці. Перебуваючи на березі річки, озера або ставка, кидайте каміння у воду та спостерігайте, як розходяться кола по воді.
Фонтан, водоспад. Підставити під струмінь води із крана вузьку пляшку або ложку. При цьому виникне фонтан бризок, що дуже подобається дітям.
Купання ляльок. Роздягнути ляльок, за допомогою мила та мочалки викупати їх, потім витерти рушником і одягнути.
Басейн. Миску або таз наповнити водою та влаштувати басейн для іграшок, навчити їх плаванню.
Важливо! Гра в басейн рекомендується проводити, якщо дитина його вже відвідувала і має уявлення про те, що таке басейн.
Озеро. Для цієї гри знадобиться велика ємність для води. В озері можна спостерігати, як вони плавають. Також можна подивитися, як плавають качки, потім виходять на берег до мами-качки, клюють зерна та гріються на сонці.
Море. Під час наступної гри озеро може перетворитися на море. По морю плавають човни, кораблики. На морі може здійнятися вітер, сильні хвилі. Щоб не потрапити до шторму, кораблі та човни повертаються на берег.
Миття посуду. Після іграшкового обіду вимити посуд за допомогою губки. Спочатку теплою водою, а потім сполоснути холодною.
Пінна вечірка. Наповнити ванну водою і додати до неї піни. З піни можна споруджувати різні предмети – бороду та вуса, ковпаки на голову, будувати замки.
Кольорова вода. Для цієї гри знадобляться кисті, акварельні фарби та кілька склянок із водою. Взяти кисть, нанести на неї фарбу та опустити у воду. Потім разом із дитиною спостерігати, як прозора вода змінює свій колір. Почати гру можна з улюбленого кольору дитини. Також можна змішати кілька фарб і подивитися, як із жовтого та синього кольору виходить зелений, із синього та червоного – фіолетовий, помаранчевий – при змішуванні червоного та жовтого.
Грайте з дитиною і розважайтесь самі
Під час ігор із водою дитина може забризкати підлогу, стіл або розлити воду. Будьте готові до цього і в жодному разі не лайте її. Головне, правильно організувати гру. Якщо під час ігор з водою у квартирі утворилися калюжі, то разом із дитиною можна витерти підлогу. Влітку на дачі або в заміському будинку дитина може без обмежень бризкатися та обливатись водою.
Слід пам’ятати, що поведінка дитини, що страждає аутизмом, під час однієї і тієї ж гри в різні дні може відрізнятися. Якщо вона нервується, їй не подобається, слід, зберігаючи спокій, припинити гру та допомогти дитині повернутися до стану рівноваги. Гру знову можна спробувати через деякий час, уважно стежачи за емоційним станом дитини.
Грайте з дитиною у знайомі ігри, пропонуйте нові, експериментуйте!