Складний діагноз, який не є вироком для дитини з аутизмом
Разом з дітьми аутистами незліченну кількість труднощів зазнають і їх батьки. Складнощі у таких сімей виникають вже в перші кілька років життя їх малюка. Сімейний бюджет починає тріщати по швах, і мати розуміє, що їй необхідно шукати роботу. У звичайний садочок дітей з таким серйозним захворюванням приймати не хочуть, а кваліфіковану доглядальницю з середньою медичною освітою наймати сім’ї, що називається, «не по кишені». У Києві єдиним виходом з такої скрутної ситуації вважається спеціалізований дитячий сад для дитини з аутизмом, в якому діє корекційна програма для дітей з аутизмом, що дає можливість хоч якимось чином адаптувати дитину з таким діагнозом до навколишнього соціуму.
Діагностика раннього дитячого аутизму річ надзвичайно делікатна, і в медичному сенсі не безперечна. Справа в тому, що поставити такий діагноз дитині з максимальною точністю на основі загальних аналізів неможливо. Основою для виявлення подібного захворювання у дитини вважаються проводяться регулярно спостереження протягом перших двох років її життя. Тому ні у кого не повинно виникати подиву, що подібний діагноз безпомилково в змозі встановити дільничний лікар педіатр.
Симптоми аутизму і методика їх корекції
Серед найбільш частих симптомів, що супроводжують аутизм, називаються:
- повільний розвиток мови;
- використання жестів;
- невміння і небажання заводити контакти серед однолітків;
- повна індиферентність до реакції на свою поведінку оточуючих дітей;
- відсутність міміки на обличчі, включаючи небажання посміхатися.
Всі перераховані вище симптоми і визначають особливості навчання дітей аутистів, метою якого є максимальна, на скільки можливо, соціалізація таких дітей.
У спеціалізованих дитячих садки регулярно проводяться заняття для дітей з аутизмом, на яких у дитини з аутизмом намагаються виробити навички, які в подальшому дозволять хоч в якійсь мірі відповідати загальноприйнятим нормам поведінки в суспільстві (відгукуватися на своє ім’я, виконувати доручення старших, і т.д .).
У корекційної методики використовують такі методи навчання дітей з аутизмом:
- фізіотерапію;
- трудотерапию;
- логопедії.
На практиці доведено, що більший терапевтичний ефект в лікуванні дитячого аутизму досягається на групових заняттях. У деяких випадках застосовується лікарська терапія.