20 позитивних фраз – відмінний початок, якщо ви хочете змінити тональність вашого з дитиною спілкування.
20 позитивних фраз, які змусять вашу дитину вас слухатися. Так, потрібно терпіння, але це краще за скандал! «Замініть свій засуджуючий, негативний, загрозливий тон на нейтральний, шанобливий, чуйний, підбадьорливий,не шкодуйте часу так як це тривалий процес, і поведінка вашого малюка може значно покращитися.
- “Про що тобі потрібно пам’ятати?”
Заберіть: «Будь обережним».
Приклад: Про що вам потрібно пам’ятати, коли ви граєте в парку? «Будь ласка, коли йдеш цією доріжкою , рухайся повільно, як обережна черепаха».
Пояснення: діти часто ігнорують фрази, які ми повторюємо знову і знову. Фраза “будь обережний” не несе в собі потрібного посилу, тому його потрібно промовляти точніше. Озвучте запобіжні заходи або донесіть інформацію про те, що ви хочете. - «Будь ласка, говори спокійно».
Приберіть: «Припини кричати!» або «Будь спокійнішим!»
Приклад: «Будь ласка, говори тихо чи пошепки» (сказати пошепки) або: «Я люблю твій спів, але треба вийти на вулицю або в ігрову кімнату, щоб робити це голосно».
Пояснення: деякі діти, природно, кричать голосніше за інших. Покажіть їм, де це можна робити, щоб не заважати іншим, використовуйте силу шепоту. Поєднуючи ніжний сенсорний і зоровий контакт, шепіт — неймовірно ефективний спосіб змусити дітей слухати. - «Хочеш зробити це самостійно чи тобі допомогти?»
Заберіть: «Утретє повторюю, одягайся!»
Приклад: «Ми йдемо. Одягнеш черевики самостійно чи мені допомогти тобі? або «Сядеш у машину сам, чи мені допомогти тобі? »
Пояснення: більшість дітей хочуть, щоб їх наділили повноваженнями. Надайте їм вибір, і їх навички критичного мислення скасують спокусу упиратися. - «Чому тебе навчила ця помилка?»
Приберіть: “Ганьба!” або «Міг би зробити і краще».
Приклад: Що ти зрозумів, коли зробив це неправильно? Або «Як зробити це по-іншому наступного разу, щоб не потрапити в халепу?»
Пояснення: Зосередження уваги на мотивації зміни поведінки на майбутнє принесе вам набагато кращі результати, ніж закид за минулий вчинок. - «Будь ласка, …».
Заберіть: “Не треба!” Або «Зупинися!».
Приклад: «Будь ласка, погладь собаку м’яко» або «Будь ласка, поклади взуття в шафу».
Пояснення: Хтось із нас розповідає офіціантці, баристу , друзям та близьким про те, чого НЕ хоче? Адже простіше та швидше сказати про те, чого хочеш. - «Сьогодні ми маємо йти швидко!»
Заберіть: «Поспішай!» або «Ми запізнюємося!»
Приклад: Сьогодні ми гоночні машинки на гоночній трасі! Подивимося, як швидко ми можемо рухатися!»
Пояснення: Дозволяйте дітям бути повільними! Але якщо поспішаєте, це потрібно зробити для них цікавим. - «Хочеш піти зараз чи за десять хвилин?»
Приберіть: «Настав час йти… Вже!»
Зразок: «Хлопці, хочете піти зараз чи зіграти ще десять хвилин, а потім піти?
Пояснення: діти дуже люблять бути відповідальними за свій вибір! Це потребує трохи уваги, але це працює! Дайте їм вибір, і вони поведуться краще, ніж якщо намагатися їх змушувати. - «Давай додамо цю іграшку до списку подарунків на день народження!»
Приберіть: «Ми не можемо собі цього дозволити» або «Ні, я сказав — НІЯКИХ ІГРАШОК!»
Приклад: Давай купимо цю іграшку на твій день народження?
Пояснення: якщо бути чесними, часто ми не можемо купити це “щось”. Замість того, щоб говорити про брак грошей та створювати почуття дефіциту, краще навчити їх дочекатися іграшки чи заробити на неї. - «Зупинися, видихни, тепер проси».
Приберіть: «Перестань нити!»
Приклад: «Давайте зупинимося, подихаємо разом, тепер спробуй ще раз попросити чого хочеш».
Пояснення: Обов’язково змоделюйте це. Продовжуйте повторювати це спокійно, поки дитина не заспокоїться і змінить свій тон. - «Поважай себе та інших».
Заберіть: «Будь добрим».
Приклад: «Не забудь, що треба поважати себе та інших, навіть якщо ти нервуєшся».
Пояснення: будьте конкретні, оскільки діти часто сприймають загальні твердження. Запитайте, що ви хочете, та попросіть їх повторити те, що важливо запам’ятати. - «Працюй у команді».
Заберіть: “Не командуй!” і «Ніхто не захоче грати з тобою, якщо робитимеш так».
Приклад: Ти відмінний лідер. Не забудь використати свої навички спільної роботи сьогодні. Задавай своїм друзям запитання, а не розказуй їм, що робити».
Роз’яснення: Багато дітей, які хочуть домінувати (або відчувати себе сильними) часто говорять, що вони владні або ніхто не хоче їх слухати.
Станьте тренером своєї дитини і навчіть її чесній грі. Запитувати, замість того, щоб командувати, показувати замість того, щоб розповідати, і робити щось по черзі. - “Мені потрібно, щоб ти …”.
Приберіть: “Припини робити ” і “Це не нормально для “.
Приклад: “Мені потрібно, щоб ти гладив собаку м’яко”. “Мені потрібно, щоб ти сповільнився і рухався, як черепаха, тому що ми знаходимося на небезпечному паркуванні”.
Пояснення: заяви часто не дають ефекту і діти краще реагують, коли ми спілкуємося з ними не викривальним способом. Крім того, прохання про те, що ви хочете, величезне, щоб направляти дітей у потрібному вам напрямку (на відміну від зосередження на тому, чого ви не хочете!) - “Поплач, я тобі співчуваю”.
Заберіть: “Не будь дитиною” або “Не плач”.
Приклад: Це нормально, що тобі сумно, я буду тут, якщо знадоблюся. Я знаю, що ти зможеш знайти спосіб подбати про себе».
Пояснено: діти дуже позитивно реагують, коли ми не давимо на них, щоб зупинити їхній плач або спробувати змусити їх перестати хвилюватися. Вчіть їх тому, що вони здатні впоратися із собою, і вони швидше перестануть сумувати, а також збудують свою самооцінку. - «Як ти подбаєш про себе?»
Заберіть: “Зроби це, і все буде добре”, “Це неважливо” або “Чому ти завжди засмучуєшся?” Візьми печиво».
Приклад: «Це нормально, що ти… Що ти можеш зробити, щоб допомогти собі почуватися краще?
Пояснення: Вміння дітей піклуватися про себе – неймовірний подарунок! Діти, які вміють чесно проживати емоції, роблять менше непродуманих дій, менше потрапляють у неприємності та мають вищу самооцінку. - «Я почекаю, доки ти закінчиш».
Заберіть: “Дай я зроблю це”.
Приклад: «Схоже, тобі потрібен час, я сяду і зачекаю».
Пояснення: Батькам потрібно менше поспішати. Нехай дитина сама зав’яже шнурки, або прочитає напис. Мета – дозволити дітям спробувати, зазнати невдачі, повторити спробу та закріпити почуття здібності, щоб вони не завжди залежали від нас! - «Я люблю тебе, незважаючи ні на що».
Заберіть: «Ніхто не любить тебе, коли ти погано поводиться», або «Не цілуй мене, після того, як зробив таке».
Приклад: «Я люблю тебе, незалежно від того, як ти поводився. Наступного разу попроси іграшку, замість схопити її».
Пояснення: В основі позитивного виховання лежить безумовна любов. Це означає, що наша любов до наших дітей не повинна залежати від їхньої доброї поведінки. Ми любимо їх усім серцем, незважаючи ні на що. Це задовольняє потребу дітей належати, що є ключовим мотивуючим фактором - «Я переживаю, бо…».
Заберіть: “Ти недостатньо дорослий” або “Ти занадто малий, щоб зробити це”.
Приклад: «Я переживаю за тебе, що йде цією стіною, бо боюся, що ти впадеш і нашкодиш собі».
Пояснення: коли ми маємо свої страхи і турботи, наші діти краще реагують і поважають наші обмеження. Діти часто думають, що вони є досить дорослими, досить сильними і здібними. Тому вони швидко ганяють на велосипеді або лізуть на високий паркан. Нагадайте дітям про ризик, використовуючи вираз «Я переживаю». - “Зроби це сам”.
Заберіть: “Мені все одно”.
Приклад: «Мені дуже сподобалася б твоя допомога».
Пояснення: Коли нам дійсно байдуже, це чудова можливість розширити можливості наших дітей і дозволити їм зробити щось самим! Гарні лідери також є добрими послідовниками, тому потрібно дозволити дітям іноді самостійно приймати рішення. - “Я вірю в тебе і підтримую тебе”.
Заберіть: «Я сам подбаю про це» або «Чому я маю робити це замість тебе?»
Приклад: «Я бачу, як це складно для тебе, і я вірю в те, що ти впораєшся з цим. Я тут, щоб підтримати тебе, якщо потрібні ідеї про те, як правильно впоратися із ситуацією».
Пояснення: важливо налаштовувати дітей на успіх. Вони повинні вміти піклуватися про себе, вирішувати свої проблеми та бути впевненими у тому, що вони здатні. Підтримка замість порятунку часто потребує більшого терпіння, але вона створює самооцінку та внутрішню мотивацію у дітей! - «Як ти почуваєшся?»
Заберіть: «Заспокойся! Не треба так засмучуватися!»
Приклад: Я бачу, що ти засмучений, що ти відчуваєш?
Пояснення: Допомагати дітям ідентифікувати свої емоції та ефективно спілкуватися з ними – важливий елемент позитивного виховання.