Розвиваючі ігри для дітей з РАС

Пропонуємо до вашої уваги перелік ігор для дітей з РАС, які особливо корисні та доступні для дітей з аутизмом. Виберіть те, що найбільше підходить вашому чаду, і розділіть з ним веселощі!

Розвиваючі ігри для дітей з РАС: для дітей від 1 до 3-х років

Мішок квасолі
Засипаємо у велику пластикову ванну висушену квасолю, рис, невеликі каштани або намистини. Зариваємо в наповнювач невелику іграшку і просимо малюка дістати її. Відчуття, що виникають при зануренні руки в басейн з квасолі, сприяють сенсорній інтеграції дитини і дають можливість придбати новий дотиковий досвід.

Особливе попередження! Грати тільки під наглядом дорослого через те, що для дітей з РАС це може бути небезпечно. Діти часто тягнуть до рота найнесподіваніші і неїстівні предмети.

Видуйте бульбашки
Якщо дитина не вміє дмухати сама, нехай вона допомагає вам відкручувати кришку бульбашки і занурювати всередину форму. Тут ви можете досягти першого усвідомлення поняття «по черзі» та чуйної взаємодії в парі з дитиною.

Показуйте пальцем на бульбашки, висловлюйте гіпертрофовану радість і захоплення – це допоможе розвинути у малюка з РАС таку важливу розділену увагу.

Пальчикові фарби
Цій забаві саме місце у ванній – вимазаними у фарбі пальчиками дуже легко перемазати все навколо себе. Діти дізнаються більше про кольори, обмацають різні поверхні і познайомляться з новим, незвичайним відчуттям від фарби на шкірі.

Така гра спочатку подобається не всім, але однозначно варто намагатися її прищепити. Для цього пробуйте її і у старшому віці. Нерідко під час прогресу у розвитку та розсіювання аутичного «туману» дитина починає цікавитися тими субстанціями, які раніше категорично відкидала (пісок, пальчикові фарби, пластилін).

Вірш та пісні
Дітям часто подобається гладкість та стрімкість мови у віршах, а також циклічне повторення куплету у піснях. Використовуйте римовані рядки, щоб навчити дитину одягатися або їсти самостійно (або самому виконувати окремі операції процедур самообслуговування).

Співайте малюкові улюблену пісню, коли хочете нагородити його. Використовуйте акомпанемент пісень та віршів, коли малюк виконує фізичні вправи: стрибає у довжину чи висоту, дереться по брусах, хитається на гойдалках.

Цілком можливо через звичку до пісень і віршів, у дитини сформується особливе заохочення – прочитати йому вірш та/або заспівати пісню. Зауважте, це заохочення буде нехарчовим, що важливо в процесі навчання.