Ігротерапія для дітей допомагає дітям з особливостями розвитку прожити реальну ситуацію в адаптивній обстановці, навчитися застосовувати та узагальнювати академічні навички – рахунок, читання, лист.
Особливо це важливо для дітей із РАС (розлади аутистичного спектру). Сьогодні вони становлять більшість наших підопічних. І кожен із таких дітей — по-справжньому особливий, тобто не схожий на інших, кожен має свій процес розвитку, свій талант, свій характер. І ми намагаємося знайти не просто підхід до кожного (без цього навчання просто неможливе), а й скласти власну, індивідуальну схему. Ми використовуємо систему PECS (Picture Exchange Communication System — картки із зображеннями, які допомагають формувати навички комунікації).
Однак важливо, щоб дитина не тільки вивчила слово за цими картками, а й навчилася його вживати у відповідній ситуації, спілкуватися з її допомогою. І тут на допомогу приходить ігротерапія для дітей. Гра — це лише імітація, «навмисно», і дитина почувається розслабленою, тому їй простіше засвоїти щось нове. Ми завжди починаємо з дуже простої гри, і лише після освоєння доповнюємо та розширюємо ігрову схему.
Ігротерапія для дітей
Крім того, ігротерапія для дітей доповнює та підтримує навчання академічним навичкам: читанню, письму, рахунку. Також починаємо з найпростішого — навчитися розрізняти цифри та літери, кольори, освоїти поняття «кількість», натренувати руку для письма, а це часто не так просто, тому що для таких дітей складно регулювати силу тиску, відчувати поле, в якому треба писати і багато іншого.
До нас приходять діти з різними особливостями розвитку. Є діти з дуже складною поведінкою, коли ні з ким немає контакту, часті істерики, стереотипії. І найвідчутніша нагорода для нас, коли така дитина через кілька місяців занять спокійно заходить у центр, прямує до своєї шафки, бере схему і слідує їй. Це один із найважливіших показників — дитина вчиться діяти самостійно та контролювати свої дії. Набуті навички дозволяють їй легше адаптуватися в незнайомому середовищі — наприклад, коли опинилася в чужому будинку чи іншому місті.
Це, до речі, дуже важливе досягнення взаємодія дітей між собою. Адже наші діти мають найбільшу складність саме в комунікації. Ось цього ми і прагнемо на наших заняттях ігротерапією.