Ці методи широко застосовуються в АВА-терапії, як ефективний інструмент впливу на поведінку.
Щоб отримати бажаний результат потрібно дотримуватися правил та інструкцій щодо використання матеріальних та харчових стимулів (солодощі, фрукти, речі, ігри та ін.).
Заохочення використовується тільки після правильної реакції дитини! Якщо дитині важко виконати поставлене завдання, можна застосувати ще один ефективний поведінковий інструмент – підказки, замість того, щоб відразу тягнутися за ласощами. Як тільки завдання буде виконано, дайте дитині заслужену винагороду.
Для закріплення результату слід повторити вправу, при цьому постійно зменшуючи підказки, аж до їх повної відсутності. Таким чином, за допомогою системи заохочень у дітей з розладом аутистичного спектра формуються самостійні реакції, навички та соціально прийнятна поведінка.
Щоб винагорода була дійсно в радість, потрібно знати, як її використовувати:
- Самостійний успіх дитини потрібно підкріплювати швидко і енергійно.
- Матеріальний стимул бажано поєднувати з соціальним – похвалою. Це дозволить навчити малюка цінувати значимість похвали, і з часом зменшити використання солодощів та іграшок в якості заохочення.
- Чим вище мотиваційна цінність винагороди для дитини – тим менш бажані завдання він готовий виконати (наприклад, навчитися навичкам, з яким у нього виникають особливі труднощі). У зв’язку зі складністю занять потрібно вміти правильно підібрати відповідний рівень заохочення.