Розглянемо основні підходи корекції аутизму. А детальніше про логопедичні заняття для аутистів.
- АВА – прикладний аналіз поведінки, основна сутність – формування бажаної поведінки та усунення неприйнятної поведінки. На заняттях з дитиною психолог оперує стимулами таким чином, щоб викликати бажану реакцію, після чого психолог заохочує дитину. У результаті формуються та закріплюються форми поведінки.
- TEACCH – підхід структурованого навчання дітей із особливостями розвитку. Основна ідея цього підходу полягає в максимальній організації простору таким чином, щоб дитина могла самостійно здійснювати свою діяльність з використанням візуальних підказок.
- DIR Floortime – ігрова терапія, яка максимально природно для дитини розвиває комунікацію, емоційну сферу, уяву та співпрацю.
Нейрокоррекція – є комплекс вправ, підібраний на основі нейропсихологічної діагностики, виконання якого розвиває ті області мозку, які відповідають за виконання психічних процесів, таких як відчуття, сприйняття, пам’ять, мислення, мова тощо. Виконання таких вправ сприяє покращенню мозкової діяльності загалом, що призводить до покращення психічної діяльності.
Крім перерахованих вище підходів, існує безліч інших методів, які використовуються для корекційних занять з дітьми аутистам. Чи, як кажуть, логопедичні заняття для аутистів Для запуску та розвитку мовлення проводяться логопедичні заняття для дітей із проблемами мовного розвитку. Позитивний вплив на емоційну сферу, уяву та розвиток творчого потенціалу дитини надають арт-терапія, піскова терапія та музично-ритмічні заняття. Заняття з сенсорної інтеграції сприяють розвитку сенсорних систем (тактильної, вестибулярної, пропріоцептивної). Це дозволяє зменшити тілесний дискомфорт дитини та зосередиться на формуванні навичок та придбанні знань.
Корекційна робота може відбуватися як у формі індивідуальних занять із дітьми аутистами, так і у груповій формі.
Отже, щоб розібратися з усією різноманітністю підходів та методів, вам потрібна консультація фахівця з аутизму. Психолог проводить психологічну діагностику дитини, на основі якої формує програму корекційного впливу. Ви, як батько, візьміть собі на замітку, лише один метод не дасть бажаного результату. Програма повинна бути комплексною і включати всі необхідні методи корекції. Тільки в такому випадку очікується результативність впливу.