Діти із ЗПР: затримка психічного розвитку в дітей – це складнощі у розвитку всіх чи кількох психічних функцій. До поняття ЗПР включають:
- уповільнений психічний розвиток;
- порушення розвитку емоційно-вольової сфери;
- утруднення в інтелектуальному розвитку;
- уповільнення пізнавальної діяльності.
Діти із ЗПР можуть відставати від однолітків у розвитку, їх знання можуть поступатися, бути більш мізерними, мислення – менш зрілим, такі діти більше воліють грати.
Діти із ЗПР піддається коригуванню
Найчастіше батьки звертаються до фахівців, коли дитина досягає молодшого шкільного віку і у неї виникають проблеми з навчанням. Але варто звертати увагу на темпи розвитку дитини, починаючи з 5 років: її моторику, мовлення, словниковий запас, чи легко запам’ятовувати їй предмети та інформацію, концентрувати увагу на якійсь діяльності, на її емоційні прояви у вигляді різких перепадів настрою.
Якщо у дитини є складнощі у навчанні ще в дитячому садку, можна звернутися за консультацією до невролога для діагностики та виявлення симптомів ЗПР. Приділяючи увагу розвитку дитини із ЗПР, можна досягти великих успіхів у покращенні якості навчання та освіти малюка.
Можливі причини появи ЗПР:
- уроджені захворювання головного мозку;
- важка вагітність та пологи;
- вживання заборонених препаратів чи алкоголю матір’ю під час вагітності;
- спадкові фактори та хронічні захворювання батьків;
- неблагополучна атмосфера будинку, відсутність виховання, догляду та розвитку дитини в домашніх умовах.
Якщо дитині поставлено ЗПР, ключову роль його сприятливої динаміці відіграють батьки і домашня атмосфера. Батькам необхідно частіше хвалити та підтримувати малюка, проводити більше часу з дитиною, грати та гуляти з нею, обговорювати явища, ділиться враженнями та позитивними емоціями.
Діти з ЗПР при належній увазі та заняттях з ними наздоганяють однолітків і забувають про труднощі у навчанні.