Вчимося читати склади граючись

На прилавках дитячих магазинів представлено багато посібників для навчання читати склади. Такий варіант роботи хороший, але на жаль, не підійде для рухливих і непосидючих малюків. Є діти, які не можуть довго сидіти за книжкою, педагогам доведеться вчити читати у процесі рухливих ігор чи маніпуляцій із іграшками.

Для того, щоб навчити дитину читати склади в процесі гри, знадобляться:

  • малярний скотч, який символізуватиме дорогу;
  • кілька маркерів;
  • машинка – вантажівка;
  • добрий настрій.

Наклейте малярський скойч на підлогу і скажіть, що це дорога, якою їздитиме машинка. Пограйте з двома автомобілями, які їдуть цією дорогою і наздоганяють один одного — один у мами, а другий у дитини. Коли малюк пристосується грати, скажіть, що тепер біля доріжки з’явиться свій голос, потім намалюйте на скотчі знайомий голосний звук. Для початку рекомендуємо взяти звук [А] і далі [О], [У], [Е], [И], так як голосні літери Е, І, Ю, Я – складніші для складання складів.

Тепер ваше завдання – котити машину і протяжно тягнути голосний звук весь час, поки вона їде по доріжці. Пам’ятайте, що обсяг мовного дихання у малюків менший, ніж у дорослих, тому не робіть доріжки надто довгими. Вийшло? Чудово! Зробіть біля дороги більше «поворотів», на кожному клаптику шляху написавши свій голосний звук, і проекспериментуйте. Завдання – зробити так, щоб дитина везла машинку, співаючи звук, написаний на цьому відрізку дороги.

Коли дитина впевнено проспівуватиме голосні звуки і котитиме автомобіль, перевірте, щоб малюк без вашої підказки впізнавав букву і називав її. Тепер навантажте на машинку картки з написаним приголосним звуком. Для початку вибирайте літери, назва яких дитина добре знає. Рекомендуємо починати з приголосних [В], [Ж], [З], [М], [Н], [С], [Ф], [Х], а після них переходити до інших приголосних. Це пов’язано з тим, що перелічені приголосні вимовляються більш довго, і їх технічно простіше зливати в склад, не роблячи паузу між двома звуками в складі.

Завантажте картку з літерою в машину і скажіть, що звук [Н], наприклад, відправляється в подорож по дорозі, але потрібно йому допомогти і скомандувати. Поставите машину на старт, вкажіть пальцем на картку з приголосним звуком і назвіть його. Після цього перевезіть машину на малярську стрічку та почніть тягнути звук. Наприклад, поставите вантажівку на “старт” і назвіть: “Н”. Поставите машину на дорогу і тягніть: “АААААА”. І додайте: «Дивися, у нас вийшло НА!» Щоб не ускладнювати малюку завдання, спочатку зливайте різні приголосні до звуку [А]. Коли це вдасться, перевозіть картки з приголосними по доріжках зі звуком [У] тощо. Намагайтеся поступово збільшувати складність завдання, щоб воно не виглядало надто важким, і малюк не втрачав інтересу. Поступово дитина зрозуміє, як правильно читати склади.